• Test panel 8.6 jan 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AS31CB18GG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Amina Korf 15-04-2024

Super fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

De stofzuiger is zeer handig en wendbaar in gebruik. Zuigt helaas sommige kleine dingen niet goed op zoals kleine snoepjes. Wanneer je de kruimeldief los gebruikt is deze wel zwaar in de hand hou daar rekening mee bij aanschaf. Voor de rest een super fijne stofzuiger!

Pluspunten

• Wendbaar
  • Draadloos

Minpunten

• Kruimeldief zwaar in de hand

x***********@h********** 15-04-2024

Handig om snel schoon te maken

Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Mijn nieuwe dagdagelijkse taak is stofzuigen met de steelstofzuiger geworden. Het is echt een plezier om dagelijks snel je woonruimte of keuken stofvrij te maken. Het is licht in de hand en de kruimeldief is handig voor moeilijk bereikbare plaatsen zoals de trap. Batterij gaat maar 15min mee op max. vermogen, maar de batterij is ook weer snel terug opgeladen. De stofzuiger blijft vanzelf recht staan, maar het zou wel handig zijn om deze in een steun te zetten om op te laden. Door het lichte gewicht valt deze snel om. Het proper maken van het bakje waar het vuil in terecht komt, gaat snel en is handig terug in elkaar te steken. Iedereen zou een steelstofzuiger in huis moeten hebben.

Pluspunten

• licht in de hand
  • laad snel op

Minpunten

• gaat maar max 15 op vol vermogen
  • geen steun om op te laden

m**************@g******** 15-04-2024
Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

ik het het apparaat gekocht omdat onze huidige apparaat aan vervanging toe was. we hebben kleine kinderen die graag een spoor van kruimels achterlaten. meerdere keren per dag komt de stofzuiger wel uit de kast en wat is dan handiger dan een steelstofzuiger zonder snoer. heeft een prima zuigkracht en doet goed zijn werk. ook ideaal is de wendbaarheid van het mondstuk. hierdoor kan het even gemakkelijk onder de bank door reinigen en kom je gemakkelijk in de hoeken zonder veel te veranderen qua positie. wel is het apparaat wat zwaar in de hand en voor mijn partner had de steel wel iets langer gekund ivm zijn lengte. verder zijn we zeer tevreden.

Charly 13-04-2024

Steelstofzuiger en kruimeldief in-1!

Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Een mooi en compact design van aeg!! Deze steelstofzuiger is handzaam, krachtig en maakt het even stofzuiger van mijn appartement van circa 80m2 mogelijk in een handomdraai. Naar mijn mening is dit een product voor een leuke prijs en kwaliteitverhouding. Bij dit product zal elke gebruiker wel rekening moeten houden met de accuduur. Op powerstand kan ik net aan het hele huis stofzuigen, maar moet deze daarna wel weer een aantal uur opladen. Als tester van dit product zeker tevreden.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• Gebruiksduur van de accu

Jilll 08-04-2024

Een stofzuiger voor ‘erbij’

Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Een stofzuiger voor ‘erbij’ met een tegenvallende gebruiksduur op de hoogste zuigstand

Ik ben wellicht verwend met een Dyson en deze AEG heb ik aangeschaft ‘voor erbij’ (toch wel makkelijk om op de bovenverdieping een extra stofzuiger te hebben). En uiteraard in prijs niet te vergelijken met een Dyson dus ik wist van te voren dat ik een andere kwaliteit kon verwachten. Maar hij valt mij desondanks toch wel tegen. De zuiger heeft twee standen, gewoon en extra kracht. De stand extra kracht is vergelijkbaar met de laagste stand op de Dyson. Hij zuigt dan dus wel goed maar gaat slechts 8 minuten mee. De gewone stand vind ik meer een kruimeldief en echt geen stofzuigerstand. Dus ik gebruik altijd de stand met extra kracht en heb dus maar een zeer korte duur van 8 minuten om te zuigen. Ook mis ik extra opzetstukken. Mijn zus heeft de AEG 5000 animal, nagenoeg dezelfde zuiger als mijn AEG maar met extra opzetstukken die ik in het dagelijkse gebruik toch wel mis. Ik zou graag op de kruimeldief een opzetstuk willen plaatsen om te kunnen zuigen, nu kan ik de kruimeldief alleen als zodanig gebruiken, dat vind ik jammer. Dus voor een paar tientjes extra zou ik de AEG 5000 animal adviseren.
Al met al wel een prima zuiger als je de hoogste stand gebruikt maar de gebruiksduur valt dan reuze tegen. En er zijn geen extra opzetstukken bij dit model en dat vind ik een gemis.

Pluspunten

• Prijs

Minpunten

• Zuigkracht
  • Gemis van extra opzetstukken

n***************@h********* 02-04-2024
Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Wat een mooie stofzuiger voor deze prijs! Vind hem zeer geschikt om snel even te pakken en op de harde ondergrond te gebruiken, daarintegen op het vloerkleed vinden wij hem minder fijn en heeft hij volgens mij niet voldoende zuigkracht. De oplaad duur is vrij lang in verhouding tot de gebruiks duur, dit is echt een minpunt!

Didibee 12-02-2024

Prima stofzuiger, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Deze steelstofzuiger pak je gauw om even snel iets op te ruimen zoals kruimels. Ook de grote klussen, zoals het hele huis stofzuigen, is prima te doen met deze stofzuiger. Hij is niet zwaar en makkelijk in gebruik. Ook het schoonmaken van de stofbak is eenvoudig. Enige minpuntje is de accu. Het duurt een poos voordat hij is opgeladen en hij gaat daarna maar eventjes mee op de hoogste stand.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Licht
  • Wendbaar

Minpunten

• Accuduur
  • Oplaadduur

Iris 11-02-2024

Fijne stofzuiger voor een goede prijs

Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Ik vind dit een hele fijne stofzuiger. Hij is best licht in gebruik. Hij heeft een prima zuigkracht. Ik heb 2 katten en dus best geregeld kattenharen op de bank, ook deze zuigt hij prima op. Ik vind alleen de batterijduur net aan de krappe kant. Verder maakt hij niet al te veel geluid. Opladen gaat heel makkelijk en best snel. Ook is het heel makkelijk om alleen de kruimeldief te gebruiken. Voor even snel zuigen op lastige plekjes. Ook bijvoorbeeld in de auto. Conclusie, een goede stofzuiger voor een prima prijs.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Makkelijk en snel opladen
  • kruimeldief functie

Minpunten

• Batterijduur iets krap

Wendy! 25-01-2024

Zeker een aanrader deze AEG AS31CB18GG

Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Met de AEG AS31CB18GG 3000 CLEAN stofzuig je gemakkelijk alle kamers in je huis. De steelstofzuiger heeft een uitneembare handzuiger, waardoor je naast je vloeren ook je plinten of de tafel stofzuigt.

Omdat de borstel ronddraait, verwijder je vuil beter. Op een volle accu stofzuig je tot 45 minuten. Zo doe je een hele verdieping zonder tussendoor opladen. Als je de steelstofzuiger even niet gebruikt, zet je 'm in de zelfstaande parkeerstand. Opladen doe je met een losse stekker die je in de uitneembare handstofzuiger doet. het opvangbakje is gemakkelijk schoon te maken, je neemt de filter eruit en gooit het bakje om.

Pluspunten

• sneller te pakken dan een stofzuiger
  • soepel in gebruik

Minpunten

• hij moet wel opgeladen zijn

b**@l****** 15-01-2024

AEG CLEAN3000

Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Ik heb dit mogen testen voor twee weken. De AEG CLEAN3000 heeft het gemak van een draadloze steelstofzuiger en kruimeldief in een. Pakket makkelijk in elkaar te zetten. Het is een compact apparaat dat niet veel ruimte in beslag neemt. Het plaatsten en verwijderen van de kruimeldief is simpel. Het vuil komt in het gedeelte van de kruimeldief. Het AEG CLEAN3000 model komt met een ophangsysteem wat handig is en ruimtebesparend. Het laden van 4,5 uur in verhouding met het verbruikstijd van 15-17 min is een minpunt. Accu raakt snel leeg. De lengte van de stang is niet voor iedereen geschikt. Maximale geschikte persoonslengte zou 165cm zijn. De kop van de AEG CLEAN3000 is flexibel en draait fijn mee met de hoeken. De zuigkracht is normaal zowel op laminaat, tegels als laag polige tapijt.

Pluspunten

• compact
  • goed zuigkracht
  • kruimeldief en snoerloze steelstofzuiger in een

Minpunten

• accu raakt snel leeg
  • steel te kort voor lange mensen

IlseD 13-01-2024

Krachtige snoerloze stofzuiger. Kan niet onder lage meubels

Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Wij waren op zoek naar een makkelijke snoerloze stofzuiger, zodat we de bovenverdieping sneller even kunnen stofzuigen. Dit apparaat heeft twee standen. De krachtige stand is perfect voor alle ondergronden en heeft ook echt veel kracht. Op de hoogste stand gaat hij ongeveer 15 minuten mee. Dat is prima in onze situatie, want na gebruiken laden we hem meteen weer op. Op de lagere stand gaat hij wat langer mee, maar die gebruiken wij niet in verband met vloerbedekking. Het enige nadeel dat we hebben ontdekt is dat de steel te dik is om onder lage meubels te komen. Aangezien we hem gebruiken op de slaapkamers, ervaren we dat dus echt als een nadeel. Met een dunnere steel was het apparaat perfect geweest. Prijs-kwaliteit verhouding is overigens prima!

Pluspunten

• Laadt snel op
  • Krachtig
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• Kan niet onder lage meubels

c*************@h********** 12-01-2024
Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

De steelstofzuiger van AEG is echt een geweldige toevoeging aan mijn huishouden. Deze stofzuiger presteert echt heel uitstekend op allerlei soorten vloeren, van tapijt tot harde vloeren, dankzij de krachtige zuigkracht en de speciale borstel voor verschillende oppervlakken.

Een van de eigenschappen die ik het meest waardeer, is het knappe ontwerp en de constructie van de stofzuiger. De steelstofzuiger is ook makkelijk in gebruik en flexibel, waardoor ik moeiteloos door het hele huis kan manoeuvreren.

Daarnaast is de batterijduur indrukwekkend. Ik kan de stofzuiger langdurig gebruiken zonder dat ik me zorgen hoef te maken over het opladen. Dit maakt het schoonmaken een stuk efficiënter.

Wat me ook opviel was het feit dat de stofzuiger redelijk stil is, wat fijn is in een huis waar rust gewaardeerd wordt.

Ik kan dus stellen dat ik zeer tevreden ben over deze stofzuiger. Het is een betrouwbare en krachtige stofzuiger die het schoonmaken van mijn huis een stuk aangenamer maakt!

sjaar1971 11-01-2024

Prima en zeer handige zuiger

Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Wij hebben deze stofzuiger met korting gekocht om te testen. De zuiger werd snel en netjes afgeleverd. Kleine kanttekening, de verpakkingsdoos van de stofzuiger zat in een net iets grotere verzenddoos, voor mij was dit overbodig. Alle onderdelen van de stofzuiger waren netjes verpakt en de aparte delen waren makkelijk in elkaar te zetten tot een complete stofzuiger.In nog geen 10 minuten konden we hem al gebruiken want ook de accu was geladen.
En wat een heerlijk ding, ik was op slag verliefd. Zuigt als een tierelier en ik heb nog nooit zo’n wendbare en lichte zuiger gehad.De kruimeldief wip je er zo uit en met het handige verlengstuk kom je in alle kleine hoekjes.
Ben je klaar zet je hem in de kast aan de stroomkabel. Hij neemt amper plaats in, want het is een heel slank model zonder onnodige hoeken. De vormgeving is mooi strak en elegant. Ik kan deze snoerloze zuiger iedereen aanraden.
We kochten de zuiger ter vervanging van onze normale AEG stofzuiger die niet meer optimaal functioneert na te veel bouwstof te hebben opgezogen, vermoed ik. Hij is bedoeld om in combinatie met een robotzuiger ons hele huis schoon te houden.

Pluspunten

• zuigkracht
  • wendbaarheid
  • gewicht
  • laadt snel

Minpunten

• verpakking

t******@h********** 03-01-2024
Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Prima steelstofzuiger om snel de kruimels na het eten onder te tafel vandaan te halen. Zuigt geen grote stukken op. Dit model mag ik testen en is de basic versie van deze range. Zelf heb ik ook een uitgebreidere en wat ik mis bij deze is de vloerstandaard. Daar zet je hem in en laad hij gelijk op. Hier moet je een kabeltje onderin proppen en als je hem meerdere keren per dag gebruikt wordt het wel irritant. Ik zou dus altijd gaan voor een model met standaard. De zuigkracht is echter exact hetzelfde. Met kinderen is dit wel een must om snel even de vloer te zuigen. Met twaalf minuten kan je hem ook gebruiken om de benedenverdieping aan te pakken. Maar het hele huis in een keer gaat echt niet. Het is dus geen vervanging voor een regulier stofzuiger maar een aanvulling.

m****************@h********** 30-12-2023
Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Ik mocht deze stofzuiger testen en wat vind ik het een aanwinst. De stofzuiger heb ik boven staan in de slaapkamer. Zo kan ik hem makkelijk pakken en even snel de slaapkamers en de badkamer doen. De stofzuiger zuigt erg prettig en gaat moeiteloos over van kleed naar pakket. De accu gaat op et volste vermogen 20 min mee, dat is bij mij ruim voldoende om de bovenverdieping te stofzuigen. De kruimeldief gaat er erg makkelijk vanaf, dus die kan ze gebruiken. Nadeel van de stofzuiger vind ik dat je niet makkelijk onder kasten door kan omdat hij daar te dik voor is. De stofzuiger is erg wendbaar zodat je overal komt, wel vind ik de stofzuiger wat aan de zware kant maar dat merk je alleen met optillen. Het opladen gaat makkelijk eveneens als het verwijderen van je stof uit de stofzuiger. Ik ben erg tevreden.

w******@w******************** 27-12-2023

aanrader

Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

wij hebben de AEG AS3CB18GG mogen testen en zijn er zeer tevreden.
de stofzuiger is mooi klein en handzaam en is super handig met een hand te bedienen.
en nog een plus punt hij is ook makkelijk als kruimeldief te gebruiken.
de accu gaat niet heel lang mee maar dit was ook voor afgemeld.
maar om even zo snel een rondje te maken door huis ideaal.

douwe_w 24-12-2023

Handige hulp

Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Ik heb deze steelstofzuiger van AEG enkele weken getest, en vind het een fijn alternatief voor mijn normale stofzuiger.

De uitneembare kruimeldief is erg handig voor vensterbanken, het aanrecht of gemorste dingen op de keukentafel, en op de ecostand kan ik mijn hele appartement zuigen. Op de maximale stand gaat het apparaat iets minder lang mee, maar die stand gebruik ik alleen voor het kleed in mijn woonkamer.

Al met al een handig apparaat om in huis te hebben, je hebt geen last meer van het stofzuigersnoer dat weer ergens achter vast zit etc, en hij neemt een stuk minder plek in de berging.

Al met al: Zuigt goed, handige kruimeldief, lekker compact.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Handige kruimeldief
  • Maximale stand zuigt ook kleden goed

Stacey 20-12-2023

Aanrader

Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Een echte aanrader. Makkelijk in gebruik, goede zuigkracht. Heel fijn dat je hem even snel kunt pakken om kruimels of haren op te zuigen. Ik ben er erg blij mee!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Makkelijk in gebruik

Stacey 20-12-2023

Goede steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Een hele fijne steelstofzuiger! Ook erg fijn dat er een afneembare kruimel zuiger bij zit. Nóg makkelijker in gebruik als je gauw eventjes wat wilt opzuigen. Ook erg fijn is de brush roll clean functie, het mesje dat al het haar wat aan de borstel is blijven hangen verwijderd. Met een hond in huis is dit dus wel héél fijn om te hebben! De accu gaat ongeveer 20 minuten mee, dat is voor mij prima. Al met al ben ik tevreden over deze steelstofzuiger.
Ik zou hem aanraden als je huisdieren hebt, en een niet te groot huis hebt.

• Afneembare kruimelzuiger

Minpunten

• Voor grotere oppervlakten te korte accu duur

IBoua 18-12-2023

Top apparaat voor klein appartement of als extra stofzuiger

Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen en ik ben er zeer tevreden over. Naast dat ik het een mooi product vind, doet het ook heel goed zijn werk. De zuigkracht in de krachtige fase is geweldig! In de krachtige fase kan je echter maar kort zuigen, maar in mijn situatie (klein appartement) is het voldoende om de gehele vloer te doen.

Enige minpunt is dat je er geen houder voor de muur of een station bij krijgt om in te plaatsen, maar enkel een adapter voor in het stopcontact. Mocht je een goede stofzuiger voor een klein appartement of een extra draadloze stofzuiger naast een bekabelde, kan ik deze aanraden!

Pluspunten

• Zuigkracht

Minpunten

• Geen muurbevestiging/oplaadstation

k********@g******** 07-12-2023
Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

De AEG AS31CB18GG steelstofzuiger is als de superheld onder de stofzuigers – draadloos en klaar om met stof en kruimels af te rekenen zonder moeite. Met de uitneembare handstofzuiger voel je je bijna als een stofzuigheld die alle oppervlakken aankan. Het is als de James Bond van de schoonmaakwereld, zonder dat je een draad hoeft te ontrafelen. Zuigkracht met een knipoog en reinigingsgemak met een lach, deze steelstofzuiger maakt schoonmaken bijna leuk.

s****************@h********** 07-12-2023
Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Stofzuigen gaat sneller met deze fijne steelstofzuiger! Ideaal om de kruimels van het eten of even snel door het huis te zuigen. Dit komt omdat het een twee in een apparaat is; een Kruimeldief en stofzuiger. Apparaat voelt degelijk aan, zuigt goed en is makkelijk in gebruik. Zou wellicht iets zachter mogen klinken, maar het resultaat is goed. Ik ben er zeer tevreden over!

Wendy2402 02-12-2023

Krachtige steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Ik was al een tijdje op zoek naar een goede steelstofzuiger en ik weet dat de producten van AEG kwalitatief zijn, vandaar dat ik voor deze stofzuiger gekozen heb. Ik heb er nog geen spijt van gekregen want hij heeft een krachtige zuigkracht en de wieltjes gaan ook heel vlot waardoor je in geen tijd een hele kamer hebt gestofzuigd. Wij hebben hem in de woonkamer geplaatst om steeds bij de hand te hebben voor wanneer de kids zand meebrengen aan hun schoenen van buitenaf of wanneer ze de vloer bevuilen met kruimels. Handig!

Pluspunten

• Krachtig
  • Vlotte wieltjes
  • Kan in vele hoekjes

Minpunten

• Maakt veel lawaai
  • Zou wat langer mogen zijn

g*******@g******** 22-11-2023
Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

Ik kreeg het pakket snel binnen, goed verpakt. Helaas ontbrak er een onderdeel, daar wacht ik nu nog op. Verder ziet hij er mooi uit. De kruimeldief is er makkelijk in en uit te halen en is handig in gebruik. De stofzuiger in z’n geheel is ook prima. De zuigkracht is goed en ook handig dat er twee standen op zitten. Je pakt m makkelijk ff snel omdat je hem handig staand weg kan zetten. De accu duurt gaat best lang mee voor je hem weer moet opladen. Ik moet wel wennen omdat hij zo soepel beweegt dat t bijna moeilijk is om “gewoon “ rechtuit te stofzuigen. Hij heeft dan de neiging om vanzelf de bocht om te gaan.

Jan33 21-11-2023

Prima stofzuiger

Geschreven voor: AEG AS31CB18GG

De steelstofzuiger hebben wij nu 3 weken in gebruik. Het valt vooral op dat het gebruiksgemak prima is. de stofzuiger heeft 2 standen. op de zachte stand gaat hij ongeveer 40 min mee. op de harde stand ongeveer 12 min. Zit wat betreft ons een groot gat in. Dit stond vooraf wel in de beschrijving. Ben je op zoek naar een goede, stevige stofzuiger? dan is deze zeker prima!